Mücevher ihracatı ocak ayında arttı

Küresel ekonomide belirsizliklerin yön belirleyici olduğu bu dönemde, Türkiye’nin mücevher ihracatındaki artış dikkati çekti. Dünya genelinde devam eden resesyon-enflasyon ikileminin, özellikle lüks tüketime olan talebi olumsuz etkileyebileceğine yönelik tahminleri öne çıkarmasına karşın, Türk mücevher sektörünün ihracattaki ivmesi tam gaz devam etti.

AA muhabirinin Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlediği bilgiye göre, ülkenin ihracatı ocakta önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,8 artarak 21 milyar 164 milyon 177 bin dolar olarak kayıtlara geçti.

Mücevher ihracatı ise söz konusu dönemde 2024 Ocak’a göre yüzde 148,5 artış göstererek 1 milyar 163 milyon 994 bin dolarla tüm zamanların en yüksek ocak ayı rakamına ulaştı.

Sektör, geçen yıl ocakta 468,3 milyon dolarlık dış satım gerçekleştirmişti. Öte yandan, mücevher sektörünün ocakta gerçekleştirdiği ihracatın, sektörün 2024’teki toplam dış satımının yüzde 16’sına denk geldiği hesaplandı. Geçen yılın tamamında sektörün dış satımı 7 milyar 458 milyon 367 bin dolar olarak kaydedilmişti.

Mücevher sektörünün ihracatı toplam ihracattan yüzde 5,5 pay aldı

Ocakta mücevher sektörü ihracatının, toplam ihracattaki payı yüzde 5,5 olarak hesaplandı. Mücevher sektörünün alt mal grubu olarak ihracat rakamlarına bakıldığında, 904,5 milyon dolarlık altından mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası, 211,7 milyon dolarlık işlenmemiş veya yarı işlenmiş altın, 29,5 milyon dolarlık gümüşten mamul mücevherci ve kuyumcu eşyası, 13 milyon dolarlık işlenmemiş veya yarı işlenmiş gümüş, 1,9 milyon dolarlık kıymetli metallerin veya kıymetli metalle kaplama metallerin döküntü artıkları, 544,4 bin dolarlık kültür incileri, kıymetli ve yarı kıymetli taşlar ve bunlardan mamul, 968,8 bin dolarlık kıymetli metallerle kaplanmış saatler, aksam ve parçalar, 1,1 milyon dolarlık taklit mücevherci eşyası, 520,3 bin dolarlık işlenmemiş veya yarı işlenmiş diğer kıymetli metaller, 186,8 bin dolarlık kıymetli metallerden mamul diğer eşya ihracatı yapıldı.

En fazla ihracat Birleşik Arap Emirlikleri’ne

Mücevher sektöründe en fazla ihracat 607,8 milyon dolarla Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) yapılırken, bu ülkeyi 126,6 milyon dolarla İsviçre, 97 milyon dolarla ABD, 50,8 milyon dolarla Hong Kong, 38,1 milyon dolarla Kırgızistan takip etti.

Değer bazında ihracat artışında Birleşik Arap Emirlikleri zirvede yer aldı. Ocakta mücevher sektörünün ülkeye dış satımı 503,1 milyon dolar arttı. İhracat artışında BAE’yi 107,2 milyon dolarla İsviçre, 48,3 milyon dolarla ABD, 32,5 milyon dolarla Kırgızistan, 25,6 milyon dolarla Birleşik Krallık izledi. Mücevher sektörü, Birleşik Krallık’a 30,6 milyon dolar ihracat yaptı.

En fazla ihracat İstanbul’dan

İl bazında bakıldığında, ocakta mücevher sektöründe en fazla ihracat 888,8 milyon dolarla İstanbul’dan gerçekleştirildi. Aynı dönemde, Çorum’dan 271,9 milyon dolar, Ankara’dan 1,8 milyon dolar, İzmir’den 817 bin dolar, Kahramanmaraş’tan 262 bin dolar ve Adana’dan 143 bin dolar mücevher ihracatı yapıldı.

Related Posts

BES’te devlet katkısına erken erişim mümkün! İşte detaylar…

Emeklilik fonları, bireysel emeklilik sistemi üzerindeki fonların %30’luk devlet katkı payını erken almak mümkün mü? Hangi süreler, hangi şartlar katılımcıların karşısına çıkıyor? Katılım Emeklilik Araştırmalar ve Fon Direktörü Fatih İlker Yiğit …

Tatilciler Ege sahillerini aratmayan Hazar Gölü’ne akın etti

Elazığ ve çevre illerden tatilciler, doğunun gizli denizi olarak bilinen Hazar Gölü’ne akın etti. Türkiye’de derinliği ile ilk sıralarda yer alan, 22 kilometre uzunluğa ve 6 kilometre genişliğe sahip Hazar Gölü’nün kıyıları tatilcilerin akınına …

Uzman isim yıl sonu tahminini açıkladı! Altın yatırımcısına kritik uyarı

Piyasa uzmanı İslam Memiş, televizyon programında yaptığı açıklamalarda, özellikle gümüşün yıl sonuna doğru daha avantajlı bir yatırım aracı olabileceğine dikkat çekti. Altının ons fiyatında 3280–3380 dolar bandına işaret eden Memiş, jeopolitik …

Stratejik büyüme hamlesi yaptı

Türkiye’nin önde gelen sanayi gruplarından OYAK, son 6 yılda enerji alanında yaptığı stratejik yatırımlara yeni bir halka eklediğini duyurdu.

Beyoğlu’nun simgelerinden tarihi lokanta konkordato talep etti

Beyoğlu’nun simgelerinden tarihi lokanta konkordato talep etti

İspanya’da tüketici güveni yükseldi

İspanya’da tüketici güveni Mayıs 2025’te dikkat çekici bir artış gösterdi. İspanyol Resmi İstatistik Enstitüsü (INE) verilerine göre endeks, Nisan’daki 76,5 puandan 82,5 puana yükseldi. Bu artış, hem mevcut ekonomik durumla ilgili algıların …